Wie weleens in een supermarkt langs de schappen met schoonmaakmiddelen en zeep loopt, kent het vast: Marcel’s Green Soap. De verschillende producten onder die naam komen uit de koker van Marcel Belt, die ze heeft ondergebracht in de Green Soap Company. Sinds een paar jaar hoort oermerk Driehoek (van de groene zeep) daar ook bij.
De Company bestaat nog niet zo lang, hoewel menigeen dat zal verrassen. ,,Wij zijn een van de mooiste jonge bedrijven van Nederland’’, zegt Belt. ,,Daarom doen we ook mee aan de Young Business Award. Omdat we dat aan heel Nederland willen laten zien.’’ Belt begon zijn bedrijf in 2016. Zijn doel: ‘lichtgroene’ producten maken. ,,Duurzaam, maar voor iedereen. We willen de wereld veranderen en het mensen makkelijk maken om met ons mee te doen. Geen geitenwollensokken, geen hoge prijzen. Gerecyclede verpakkingen, duurzame schoonmaakproducten.’’
De groei zat er al snel in, wat bewijst dat er een markt is voor lichtgroen. ,,We willen verder groeien, misschien als onderdeel van ene groter merk, zodat we nog meer slagkracht krijgen en meer impact kunnen hebben. Europa en de VS zijn de marketen waar we ons in eerste instantie op gaan richten.’’
AFAS SB+ is hét online boekhoudprogramma voor ondernemers en ZZP'ers. Offertes maken, factureren en je btw-aangifte doe je gewoon online. Gebruiksvriendelijk en compleet.