Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Verenigingen
Boekhouden als sportclub, Vereniging Van Eigenaren of dorpsvereniging? De slimme boekhoudsoftware AFAS SB maakt het makkelijk. Houd tijd over voor het leuke werk!
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Verenigingen

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

Boekhouden voor verenigingen. Maar dan makkelijk en snel.

Heeft je vereniging 20 of 2000 leden? Het maakt niet uit. De administratie en boekhouding horen er altijd bij. Veel verenigingen verzorgen zelf de boekhouding en administratie. De leden die dit werk oppakken, doen dat uit verantwoordelijkheidsgevoel en omdat het nu eenmaal moet gebeuren. Al is het waarschijnlijk niet hun hobby.

Ons gebruiksvriendelijke boekhoudprogramma is helemaal afgestemd op de processen van verenigingen. Je bent minder tijd kwijt aan de administratie, terwijl je toch zeker weet dat je boekhouding op orde is. Onze software laat je direct zien hoe je ervoor staat. Geen ingewikkelde analyses, maar concrete cijfers waarop je kunt sturen. Verantwoording afleggen was nog nooit zo relaxed.

  • Automatiseer de boekhouding
  • Directe koppeling met de bank
  • Verwerk facturen automatisch met Scan & Herken
  • Houd makkelijk je ledenadministratie bij
  • Werk eenvoudig samen met je accountant

Samenwerking Sportlink & AFAS SB

Veel sportclubs maken zich zorgen over geldzaken. Daarom hebben wij – samen met Sportlink – een oplossing ontwikkeld. Met ons boekhoudpakket AFAS SB kunnen penningmeesters hun administratie makkelijker doen, fouten voorkomen en sneller zien hoe hun club ervoor staat. Zo blijft er meer tijd over voor de sport.

Dit levert het op voor jouw club:

  • In één oogopslag inzicht in je geld
    Je ziet meteen hoeveel geld er binnenkomt en wat je vaste lasten zijn.
  • Leden en betalingen automatisch gekoppeld
    Nieuwe leden staan direct in AFAS SB. Contributies worden meteen klaargezet voor incasso.
  • Persoonlijke uitleg, online of op locatie
    We geven gratis uitleg, online en op locatie.

Meld je aan via Sportlink

Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

Daarom houden verenigingen van AFAS

Geen fan van administratie? Je bent zeker niet de enige. Het moet gebeuren en je wilt het goed doen, maar wat zou het heerlijk zijn om het sneller te kunnen doen. Met AFAS SB kun je op een efficiënte manier je administratie doen. Zo houd jij de focus op het echte verenigingswerk.

Wat brengt slimme boekhoudsoftware jou?

  • Bespaart tijd
  • Verkleint het risico op fouten
  • Veel automatische functies en processen
  • Boekhouding sluit aan op je processen
  • 24/7 inzicht in je financiële situatie
  • Altijd bij met de actuele wet- en regelgeving
Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Samenwerken met je accountant

Met AFAS SB werk je naadloos samen met je accountant. Je bepaalt zelf hoeveel administratie je aan je accountant wilt overdragen en wat je in eigen beheer houdt.

Bespreek met jouw accountant hoe jij de rollen graag verdeelt. Misschien wil je zelf de administratie voeren en je accountant laten controleren of alles onderaan de streep klopt. Misschien wil je juist dat de accountant je vereniging volledig ontzorgt. Of misschien wil je iets daar tussenin. Bespreek de mogelijkheden. Je accountant legt de taakverdeling in de software vast. Wil je na verloop van tijd toch meer of minder zelf doen, dan wijzigt je accountant de instellingen voor je.

Hoe je de samenwerking ook wilt inrichten, je hebt altijd toegang tot het dashboard met financiële informatie. Je weet precies hoe de vereniging er financieel voor staat.

Samenwerken met een AFAS accountant

Zoek je een boekhouder of accountant? Kies dan een partij die met AFAS SB werkt. Meer dan 1.500 boekhouders en accountants gebruiken AFAS. Dat betekent dat er vast en zeker eentje bij jou in de buurt zit!

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jij bent uniek. Je boekhouding niet.

AFAS SB is er speciaal voor verenigingen. Je gebruikt ons online boekhoudsysteem gewoon voor een vast bedrag per maand, En daar zit alles bij in. AFAS SB is boekhouden zonder beperkingen: we rekenen geen extra kosten voor updates of intensieve gebruikers. Verstuur zoveel facturen als je wilt en gebruik onze functies eindeloos. We garanderen dat de software altijd bij is met de Nederlandse wet- en regelgeving en we voeren updates automatisch uit. Zo kun jij doen waar je goed in bent: ondernemen.

De voordelen van automatisering

Waarom automatiseren we eigenlijk zoveel? Het antwoord is samen te vatten in vijf woorden: tijdsbesparing, minder fouten, veel gemak.

Door processen te automatiseren, ben je veel sneller klaar met de financiële administratie. Het risico op tikfouten en vergissingen is veel kleiner. Doordat de contributie op een vaste datum wordt geïnd, gaan de facturen er automatisch uit. Ook herinneringen worden automatisch verstuurd. En je krijgt een seintje als bepaalde leden na een bepaald aantal weken nog niet hebben betaald. Zo zijn er nog allerlei andere voorbeelden. Met slimme boekhoudsoftware die taken automatisch uitvoert, wordt de financiële administratie bijna leuk.

Met automatisering doe je ook de organisaties waarmee de vereniging zaken doet, een plezier. De eigenaar van het clubhuis weet bijvoorbeeld precies wanneer hij zijn zaalhuur kan verwachten. En de cateraar en het verhuurbedrijf weten exact waar ze aan toe zijn. Alle bestellingen en bonnen worden immers automatisch verwerkt in de financiële administratie.

Tot slot weet je dankzij automatisering altijd hoe je vereniging ervoor staat. Want elke keer als je de cijfers of dashboards bekijkt, zie je de actuele status. Daardoor heb je zowel problemen als kansen in een vroeg stadium in het vizier, en kun je snel handelen.

Slimme boekhoudsoftware? Kies AFAS SB en probeer het 30 dagen gratis.

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.