Slim boekhouden

Overstappen naar AFAS SB vanuit je huidige boekhoudpakket

Wil je overstappen naar AFAS SB? Goed nieuws: je hoeft je geen zorgen te maken dat je alles kwijt raakt. Je kunt eenvoudig veel gegevens uit je huidige boekhoudpakket meenemen. Zo maak je een vliegende start met AFAS SB, terwijl je profiteert van alle voordelen van ons moderne boekhoudpakket.
Btw-aangifte
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Importeren

Wat je kunt meenemen

Wanneer je overstapt naar AFAS SB, begin je niet helemaal bij nul. Je neemt het laatste boekjaar mee en boekt vanaf dat punt verder. Uitgebreide historische gegevens of vaste-activa-informatie gaan niet mee, zodat je met een compacte maar solide administratie start.

Je gegevens importeren met een Auditfile

Met een Auditfile-import zet je de belangrijkste gegevens uit je vorige software over naar AFAS SB, zoals:
  • Administratie-instellingen (bijvoorbeeld bankrekeningen)
  • Stamgegevens van klanten en leveranciers
  • Procesgegevens (zoals verkoop- en inkoopfacturen, openstaande posten)
  • Financiële gegevens (grootboekschema, journaalposten, beginbalansen)
Dit kan nu al vanuit o.a. AFAS Profit, Twinfield, Exact Online, Multivers en Snelstart.
Lees alles over het importeren van gegevens in AFAS SB

Wat als er iets misgaat?

Ons supportteam staat klaar om je te helpen bij de overstap

Overstappen

Overstappen van boekhoudpakket?

14.000 ondernemers stapten al over. Jij straks ook?

Stap makkelijk over vanuit alle bekende boekhoudprogramma's. Importeer je gegevens en begin meteen! En om je snel vertrouwd te maken met je nieuwe boekhoudpakket volg je de gratis cursus. Zo weet je vanaf dag 1 goed hoe het werkt.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.

Alle functies

Zoom in op jouw favoriete functies