Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Bv's
Weg met boekhoudstress. Meer tijd voor je bv. AFAS SB automatiseert je administratie zodat jij kunt doen waar je goed in bent: ondernemen. Onze gebruiksvriendelijke boekhoudsoftware geeft je altijd inzicht en overzicht, en je kunt direct online samenwerken met je accountant.
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Bv's

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

De boekhouding van je bv

De boekhouding van een bv kan ingewikkelder zijn dan die van een eenmanszaak of vof, zeker als je internationaal actief bent. Maar laten we bij het begin beginnen: wat is een bv eigenlijk?

Wat is een bv?

Een besloten vennootschap is een rechtsvorm met rechtspersoonlijkheid. Dat betekent dat je als bestuurder in principe niet privé aansprakelijk bent voor eventuele schulden. Je kunt alleen een bv starten of samen met anderen, waarbij je meerdere directeuren kunt benoemen.

Wat hoort er bij de boekhouding van je bv?

Een bv moet elk boekjaar een jaarrekening en jaarverslag deponeren bij de Kamer van Koophandel. De jaarrekening bevat de balans, winst- en verliesrekening en een toelichting; het jaarverslag blikt terug op de ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Deze documenten zijn niet alleen belangrijk voor jou, maar ook voor aandeelhouders, banken en andere relaties.

Met AFAS SB richt je de administratie van je bv eenvoudig en foutloos in. Het programma helpt je om de boekhouding actueel te houden, zodat je met één druk op de knop de jaarrekening kunt genereren. Zo bespaar je tijd en voorkom je fouten.

Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

De voordelen van automatisering

Waarom automatiseren we zoveel? Simpel: tijdsbesparing, minder fouten, meer gemak. Met geautomatiseerde processen zoals automatische factuurverwerking en bankkoppeling is je administratie sneller klaar, en loop je minder risico op tikfouten. Facturen worden direct verstuurd, betalingsherinneringen automatisch verzonden en je krijgt meldingen als klanten te laat betalen.

Automatisering helpt ook je relaties: leveranciers weten precies wanneer betalingen komen en klanten krijgen hun facturen altijd op tijd. Daarnaast geeft een goed geautomatiseerd boekhoudprogramma je altijd realtime-inzicht in je financiële situatie. Zo signaleer je kansen en problemen vroeg, en kun je direct actie ondernemen.

Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Een boekhouder inzetten voor je bv

Zeker als je internationaal onderneemt, is samenwerken met een accountant slim. Die helpt je met complexe zaken zoals vennootschapsbelasting en controleert jaarlijks de administratie. Met AFAS SB werk je eenvoudig online samen: jij bepaalt welke taken je zelf doet en welke je aan de accountant overlaat. Omdat alles digitaal gaat, hoeft je accountant niet eens in de buurt te zijn.

Samenwerken met een AFAS accountant

Ruim 1.500 accountants staan klaar om je te helpen bij je administratie. Zo kun je slim online boekhouden én profiteren van de adviezen van je accountant.

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Geautomatiseerde processen leveren extra tijd op

Tien uur per week bezig met je financiële administratie? Met een slim boekhoudprogramma is dat verleden tijd. AFAS SB automatiseert veel taken, zoals het verwerken van bonnetjes en inkomende facturen via Scan & Herken, of het voorbereiden van je btw-aangifte. Even controleren en met één klik verstuur je alles naar de Belastingdienst.

Online boekhouden geeft 24/7 inzicht en overzicht

Omdat AFAS SB zoveel processen automatiseert, heb je op elk moment actueel inzicht in je cijfers. Lig je wakker van openstaande betalingen? Dan check je midden in de nacht je dashboard en zie je direct of er iets is veranderd.

Wat brengt AFAS SB boekhoudsoftware jou?

  • Bespaart tijd
  • Verkleint de kans op fouten
  • Vereenvoudigt je financiële processen
  • Veel automatische functies
  • 24/7 inzicht in je financiële situatie
  • Altijd up-to-date met wet- en regelgeving

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.