Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Architectenbureaus
Slim boekhouden als architect? Met AFAS SB als online boekhoudprogramma kan het. Minder administratie, meer tijd voor je architectenbureau.
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Architectenbureaus

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

Boekhouden voor architecten. Maar dan makkelijk en snel.

Slim boekhouden als architect? Dan kies je voor AFAS SB. Met ons boekhoudprogramma weet je zeker dat de software volledig is afgestemd op de bedrijfsprocessen van jou als ondernemer. Hierdoor ben je minder tijd kwijt aan de administratie en is je boekhouding toch helemaal op orde. Met SB zie je ook direct hoe je zaak ervoor staat. Je hoeft je niet bezig te houden met ingewikkelde analyses – in plaats daarvan stuur je makkelijk op concrete cijfers. AFAS SB zorgt voor rust, inzicht en overzicht.

  • Automatiseer je boekhouding
  • Directe koppeling met je bank
  • Verwerk facturen automatisch met Scan & Herken
  • Inclusief CRM voor relatiebeheer
  • Werk eenvoudig samen met je accountant
Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

Daarom houden architecten van AFAS

Liever bezig met ontwerpen en plannen dan de administratie? Dat begrijpen we wel. Je weet dat de boekhouding moet gebeuren, maar hoe fijn zou het zijn als je er minder tijd aan hoeft te besteden? Gelukkig kan dat met AFAS SB. Met onze software doe jij je administratie op een efficiënte manier, zodat je kunt focussen op het echte werk: het ontwerpen van bijzondere gebouwen.

PS. Meer dan 10 medewerkers? Kijk dan eens naar onze uitgebreide ERP-software.

Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Samenwerken met je accountant

Met AFAS SB werk je naadloos samen met je accountant. Dat geldt voor zelfstandig architecten en architectenbureaus. Je bepaalt zelf hoeveel administratie je aan je accountant wilt overdragen en welk deel van de boekhouding je in eigen beheer houdt.

Bespreek met je accountant hoe jij de rollen wilt verdelen. Wil je de administratie binnen het architectenbureau houden, en je accountant laten controleren of alles onderaan de streep klopt? Ben je als zzp’er juist op zoek naar volledige ontzorging door je accountant? Of liever iets er tussenin? Bespreek de mogelijkheden met je accountant. Hij of zij legt vervolgens de taakverdeling in de software vast. Wil je na verloop van tijd toch meer of minder zelf doen? Dan kan je accountant de instellingen makkelijk wijzigen.

Hoe je de samenwerking ook wilt inrichten, je hebt altijd toegang tot het dashboard met financiële informatie. Daardoor weet je precies hoe je zaak er financieel voor staat.

Samenwerken met een AFAS accountant

Ruim 1.500 accountants staan klaar om je te helpen bij je administratie. Zo kun je slim online boekhouden én profiteren van de adviezen van je accountant.

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jij bent uniek. Je boekhouding niet.

AFAS SB is er speciaal voor zelfstandig architecten en architectenbureaus. Je gebruikt ons online boekhoudsysteem voor een vast bedrag per maand. En daar is alles bij inbegrepen. Met SB kun je boekhouden zonder beperkingen. Maak je geen zorgen over verborgen kosten voor updates of intensieve gebruikers: die zijn er niet. Verstuur een onbeperkt aantal facturen en gebruik de functies dag en nacht. We garanderen dat de software altijd helemaal bij is met de Nederlandse wet- en regelgeving. Veiligheidsupdates voeren we automatisch uit. Zo kun jij doen waar je goed in bent: de wereld mooier maken met je ontwerpen.

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.