Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Autobedrijven
Weg met boekhoudstress. Meer tijd voor je autobedrijf. AFAS SB automatiseert je administratie, zodat jij kunt doen waar je goed in bent: alles wat met auto’s te maken heeft. Ons gebruiksvriendelijke boekhoudprogramma voor je autobedrijf geeft je altijd inzicht en overzicht en laat je eenvoudig online samenwerken met je accountant.
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Autobedrijven

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

De boekhouding van je autobedrijf

Je bent een autobedrijf begonnen omdat auto’s je passie zijn, niet omdat je graag uren achter de boekhouding zit. Toch is een goede administratie essentieel voor elk autobedrijf. Hoe complex die administratie is, hangt af van je bedrijfsactiviteiten. Doe je alleen onderhoud en reparaties, dan is het overzichtelijker. Maar bied je ook autoverhuur, lease, verzekeringen, verkoop van accessoires of andere diensten aan, dan wordt de boekhouding snel een stuk uitgebreider.

Wat hoort er bij de boekhouding van je autobedrijf?

Als eenmanszaak of vof ben je wettelijk verplicht een administratie bij te houden. Bij een bv komt daar jaarlijks het opstellen en deponeren van een jaarrekening en jaarverslag bij de KvK bij. Deze documenten geven niet alleen jou, maar ook je klanten, leveranciers en bank inzicht in de prestaties van je bedrijf.

Met AFAS SB richt je de administratie van je autobedrijf eenvoudig en foutloos in. Zo houd je overzicht, voldoe je aan wettelijke verplichtingen en kun je met één druk op de knop rapportages en jaarrekeningen genereren.

Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

De voordelen van automatisering

Waarom zou je boekhoudtaken handmatig blijven doen als het ook automatisch kan? Automatisering levert tijdsbesparing, minder fouten en meer gemak op. Denk aan automatisch verstuurde facturen, herinneringen aan klanten die nog moeten betalen, en directe verwerking van binnenkomende facturen.

Een geautomatiseerd boekhoudprogramma voor je autobedrijf helpt niet alleen jou, maar ook je relaties. Leveranciers weten precies wanneer betalingen volgen, en klanten krijgen hun facturen altijd op tijd. Bovendien heb je dankzij automatisering altijd inzicht in je actuele cijfers, zodat je snel kunt inspelen op kansen of problemen.

Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Een boekhouder inzetten voor je autobedrijf

Of je nu alleen wilt dat je accountant jaarlijks de boekhouding controleert of structureel taken wilt uitbesteden: met AFAS SB bepaal je zelf de taakverdeling. Je kunt volledig online samenwerken, waardoor je accountant niet eens in de buurt hoeft te zijn.

Samenwerken met een AFAS accountant

Ruim 1.500 accountants staan klaar om je te helpen bij je administratie. Zo kun je slim online boekhouden én profiteren van de adviezen van je accountant.

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Geautomatiseerde processen leveren extra tijd op

Uren per week kwijt aan de administratie? Met een slim boekhoudprogramma hoeft dat niet meer. AFAS SB automatiseert veel processen, zoals het verwerken van bonnetjes en inkomende facturen via Scan & Herken en het voorbereiden van je btw-aangifte. Even controleren en je aangifte ligt klaar voor verzending.

Online boekhouden geeft 24/7 inzicht en overzicht

Omdat zoveel taken automatisch verlopen, kun je op elk moment de actuele stand van zaken bekijken. Lig je wakker van openstaande facturen? Met een paar klikken zie je direct hoe je autobedrijf er financieel voor staat.

Wat brengt AFAS SB boekhoudsoftware jou?

  • Bespaart tijd
  • Verkleint de kans op fouten
  • Vereenvoudigt je administratie
  • Veel automatische functies
  • 24/7 inzicht in je financiële situatie
  • Altijd up-to-date met wet- en regelgeving

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.