Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Detailhandel
Efficiënt zakendoen? Met AFAS SB als boekhoudsoftware voor detailhandel kan het. Minder administratieve rompslomp, meer tijd voor je klant.
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Detailhandel

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

Boekhouden als detailhandel. Maar dan makkelijk en snel.

Slim boekhouden? Onze gebruiksvriendelijke software is speciaal ontworpen voor detailhandelaren en stroomlijnt je hele boekhouding. Onze oplossing bespaart je tijd en zorgt dat je administratie altijd op orde is. Bovendien biedt het systeem direct inzicht in jouw financiële situatie, zonder dat je tijd hoeft te verspillen aan analyses. Met AFAS SB krijg je de rust, het inzicht en het overzicht dat je nodig hebt om je detailhandel efficiënt te runnen.

  • Automatiseer je boekhouding
  • Directe koppeling met je bank
  • Verwerk facturen automatisch met Scan & Herken
  • Inclusief CRM voor relatiebeheer
  • Werk eenvoudig samen met je accountant
Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

Dit is waarom winkeliers van AFAS houden

We begrijpen dat je als detailhandelaar geen tijd wilt verspillen aan administratie. Je bent immers voor jezelf begonnen om je passie voor de detailhandel te volgen, niet om je bezig te houden met administratieve taken. Maar we weten ook dat het bijhouden van een goede administratie essentieel is voor het succes van je bedrijf. Daarom hebben we AFAS SB ontwikkeld, een oplossing die je helpt om efficiënt en snel je administratieve taken uit te voeren. Zo houd je meer tijd over voor hetgeen waar je echt goed in bent: het runnen van je winkel.

Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Samenwerken met je accountant

Heb je een accountant of boekhouder die je helpt met de administratie van je eenmanszaak? Met AFAS SB werken jullie naadloos samen. Je kiest zelf hoeveel administratie je aan je accountant wilt overlaten en wat je in eigen beheer houdt.

Overleg met je accountant hoe je de rollen het beste kunt verdelen. Wil je het liefst zelf de hele administratie doen en je accountant alleen laten controleren of alles uiteindelijk klopt? Ben je juist op zoek naar volledige ontzorging door je accountant? Of iets daar tussenin? Kies voor de taakverdeling die bij je past, en je accountant legt de taakverdeling in de software vast. Wil je na een tijdje toch meer of minder zelf doen, dan past de accountant dat zo voor je aan.

Hoe je de samenwerking ook wilt inrichten, je hebt altijd toegang tot het dashboard met financiële informatie. Zo weet je precies hoe je zaak er financieel voor staat.

Samenwerken met een AFAS accountant

Ruim 1.500 accountants staan klaar om je te helpen bij je administratie. Zo kun je slim online boekhouden én profiteren van de adviezen van je accountant.

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jij bent uniek. Je boekhouding niet.

AFAS SB is er speciaal voor detailhandelaren als jij. Als ondernemer gebruik je ons online boekhoudsysteem gewoon voor een vast bedrag per maand. Of je nu veel of weinig gebruik maakt van de software, je betaalt altijd hetzelfde. Ons systeem stelt je in staat om zoveel offertes en facturen te versturen als je nodig hebt, zonder beperkingen. Bovendien voeren we automatisch updates uit, zodat je altijd veilig en up-to-date werkt. Wij houden ons aan de Nederlandse wet- en regelgeving, zodat jij je kunt richten op waar je goed in bent: het runnen van je detailhandel.

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.