Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Journalisten
Als journalist weet je als geen ander hoe belangrijk het is om je tijd goed te beheren. Je wil dus niet te veel tijd besteden aan je boekhouding. Gelukkig is er een oplossing: AFAS SB. Zo komt er meer tijd vrij om te focussen op de zaken die er écht toe doen.
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Journalisten

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

Boekhouden voor journalisten. Maar dan makkelijk en snel.

Met AFAS SB heb je direct inzicht in hoe jouw onderneming ervoor staat. Geen ingewikkelde analyses, maar concrete cijfers waarop je kunt sturen. Met AFAS SB kun je gemakkelijk en snel factureren, betalingen beheren en je financiën in de gaten houden. Zo kun je als journalist focussen op je werk, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je administratie.

Dus ben je als journalist op zoek naar een goed verhaal over boekhouden? Dan is AFAS SB zeker de moeite waard om te onderzoeken.

  • Automatiseer je boekhouding
  • Directe koppeling met je bank
  • Verwerk facturen automatisch met Scan & Herken
  • Inclusief CRM voor relatiebeheer
  • Werk eenvoudig samen met je accountant
Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

Daarom houden journalisten van AFAS

Liever bezig met je journalistiek werk dan met de administratie? Hartstikke logisch. Natuurlijk moet de boekhouding gebeuren, maar als het even kan doe je dit zo efficiënt mogelijk. Met AFAS SB kan dat. Zo houd jij de focus op wat er echt toe doet.

Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Samenwerken met je accountant

Heb je een accountant of boekhouder ingeschakeld voor je administratie? Met AFAS SB werk je naadloos samen met je accountant. Daarbij bepaal je zelf hoeveel administratie je aan je accountant wilt overdragen en wat je in eigen beheer houdt.

Bespreek met je accountant hoe jij de rollen graag verdeelt. Wil je de administratie zelf doen en de accountant onderaan de streep laten controleren? Heb je liever dat de accountant alles voor je regelt? Of toch iets daar tussenin? Overleg over de mogelijkheden, en de accountant legt de taakverdeling vast in de software. Wil je na verloop van tijd toch meer zelf doen, of juist minder, dan past je accountant de instellingen gewoon aan.

Hoe je de samenwerking ook wilt inrichten, je hebt altijd toegang tot het dashboard met financiële informatie. Je weet precies hoe je zaak er financieel voor staat.

Samenwerken met een AFAS accountant

Ruim 1.500 accountants staan klaar om je te helpen bij je administratie. Zo kun je slim online boekhouden én profiteren van de adviezen van je accountant.

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jij bent uniek. Je boekhouding niet.

AFAS SB is er speciaal voor ondernemers & zzp'ers als jij. Je gebruikt het online een vast bedrag per maand, zonder enige extra kosten. Alles zit erbij in: met SB doe je de administratie zonder beperkingen. Updates zijn kosteloos en je kunt het boekhoudprogramma zoveel gebruiken als je wilt. Verstuur een onbeperkt aantal facturen en gebruik alle mogelijkheden. Terwijl jij het maximale uit de software haalt, kun je op ons rekenen. We garanderen dat de software altijd helemaal bij is met de Nederlandse wet- en regelgeving en we voeren updates automatisch uit. Zo kun jij doen waar je goed in bent: het uitvoeren van de leukste opdrachten voor de beste opdrachtgevers.

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.