Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Kleine zelfstandige
Slim boekhouden als kleine zelfstandige? Met AFAS SB als boekhoudsoftware kan het. Minder administratie, meer tijd voor je werk.
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Kleine zelfstandige

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

Boekhouden voor kleine zelfstandigen. Maar dan makkelijk en snel.

Slim boekhouden als kleine zelfstandige? Dan kies je voor AFAS SB. We hebben ons gebruiksvriendelijke online boekhoudprogramma volledig afgestemd op de bedrijfsprocessen van kleine zelfstandigen. Dat betekent dat je veel minder tijd kwijt bent aan je administratie, en de boekhouding toch keurig op orde hebt. Je ziet precies hoe je ervoor staat met onze software. Geen ingewikkelde analyses of taaie kost – je werkt in plaats daarvan met concrete cijfers waar je echt iets mee kunt. AFAS SB zorgt voor rust, inzicht en overzicht.

  • Automatiseer je boekhouding
  • Directe koppeling met je bank
  • Verwerk facturen automatisch met Scan & Herken
  • Inclusief CRM voor relatiebeheer
  • Werk eenvoudig samen met je accountant
Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

Daarom houden kleine zelfstandigen van AFAS

Uren en uren bezig met de administratie? Daarvoor ben je geen ondernemer geworden. Je weet dat de boekhouding moet gebeuren, maar het liefste besteed je er zo min mogelijk tijd aan. Dat kan met AFAS SB. Met ons boekhoudprogramma voor kleine zelfstandigen doe je de administratie op een efficiënte manier. Zo heb je alle tijd om je te richten op je onderneming.

Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Samenwerken met je accountant

Heb je een accountant die je helpt met de boekhouding? Met AFAS SB kun je naadloos samenwerken. Je kiest zelf hoeveel administratie je aan je accountant overdraagt en wat je liever zelf doet.

Bespreek van tevoren met je accountant hoe je de rolverdeling voor je ziet. Wil je zelf de administratie voeren en je accountant alleen maar laten controleren of alles onderaan de streep klopt? Ben je juist op zoek naar volledige ontzorging door je accountant? Of liever iets daar tussenin? Praat over de mogelijkheden, dan legt de accountant de afgesproken taakverdeling vast in de software. Wil je na een tijdje toch meer of minder zelf doen, dan past je accountant dat eenvoudig aan in de instellingen.

Hoe je de samenwerking ook wilt inrichten, je hebt altijd toegang tot het dashboard met financiële informatie. Je weet daardoor precies hoe je zaak er financieel voor staat. Wel zo’n fijn idee.

Samenwerken met een AFAS accountant

Ruim 1.500 accountants staan klaar om je te helpen bij je administratie. Zo kun je slim online boekhouden én profiteren van de adviezen van je accountant.

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jij bent uniek. Je boekhouding niet.

AFAS SB is er speciaal voor kleine zelfstandigen. Je gebruikt ons online boekhoudsysteem gewoon voor een vast bedrag per maand. En daar zit alles bij in. Met SB kun je gegarandeerd boekhouden zonder beperkingen. We rekenen nooit extra kosten voor updates of als je de software intensief gebruikt. Je kunt zoveel facturen versturen als je wilt en je gebruikt al onze functies zoveel je wilt. We beloven dat de software altijd bij is met de Nederlandse wet- en regelgeving en dat we updates automatisch uitvoeren. Wij doen waar wij goed in zijn, zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.