Alles-in-1-boekhoudpakket
Boekhoudprogramma voor
Vof's
Weg met boekhoudstress. Meer tijd voor je vof. AFAS SB automatiseert je administratie zodat jij kunt doen waar je goed in bent: ondernemen.
Btw-aangifte ingediend
€ 1.230 te betalen
Factuur is betaald
€ 452 ontvangen op je rekening
Functies
Een slim boekhoudpakket voor
Vof's

Jouw organisatie, dat is waar je mee bezig wilt zijn. Je financiële administratie moet dan zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar zorgt AFAS SB voor.

Alles-in-één-prijs

59

per maand

Probeer nu 30 dagen gratis

Eén vaste prijs,

onbeperkt boekhouden

  • Alle functies voor één vaste prijs
  • Standaard tot 5 administraties
  • Gebruiksvriendelijke software die je tijd bepaart
  • Maandelijks opzegbaar

Eerst een demo bekijken?

Eerst even rondkijken hoe het werkt? Dat kan natuurlijk!

Bedankt! Je wordt nu doorgestuurd naar de demo.
Vul een geldig e-mailadres in.
Slimmer werken

Slim boekhouden doe je met AFAS SB

De boekhouding van je vof

Als je van plan bent een vof op te richten, is het goed om je alvast af te vragen hoe je de boekhouding gaat regelen. Zelf doen of uitbesteden? Maar laten we bij het begin beginnen. Wat is een vof eigenlijk?

Wat is een vof?

De letters ‘vof’ staan voor vennootschap onder firma. In deze bedrijfsvorm werken minstens twee personen samen. Iedereen die meedoet, is mede-eigenaar. Als mede-eigenaar (of vennoot) moet je iets inbrengen: bijvoorbeeld geld, apparatuur of actieve inzet. Je hebt geen minimumkapitaal nodig om een vof te starten. Omdat een vof geen rechtspersoon is, zijn vennoten persoonlijk aansprakelijk voor eventuele bedrijfsschulden.

Zelf de boekhouding van je vof doen

Elke vof is wettelijk verplicht een administratie bij te houden. Het is belangrijk om de boekhouding heel zorgvuldig in te richten en bij te houden, vooral omdat je met meerdere eigenaren te maken hebt. Wie brengt wat in en waar registreer je dat? Ga je boekhouding zelf bijhouden of besteed je dit uit aan een boekhouder of accountant?

Waarom is die boekhouding nou zo belangrijk? We benoemden de betrokkenheid van meerdere vennoten al. Maar de boekhouding is van groot belang voor elke onderneming. Want een goede administratie geeft ondernemers altijd inzicht in de gezondheid en prestaties van hun bedrijf. Zijn de reiskosten niet erg hoog, en zou het verstandig zijn om daarop te besparen? Kunnen we volgend jaar investeren in nieuwe software? En het mooie van een doordacht boekhoudprogramma is dat je met één druk op de knop de aangiften voor btw en inkomstenbelasting klaarzet.

Precies daarom hebben wij AFAS SB ontwikkeld: boekhoudsoftware die je zoveel mogelijk werk uit handen neemt. Zodat je meer tijd overhoudt om te ondernemen.

Klantervaringen

Wat onze klanten zeggen

Laat je inspireren door verhalen van ondernemers zoals jij die succesvol werken met AFAS SB.

De voordelen van automatisering

Waarom automatiseren we eigenlijk zoveel? Het antwoord is samen te vatten in vijf woorden: tijdsbesparing, minder fouten, veel gemak.

Door processen te automatiseren, ben je veel sneller klaar met de financiële administratie. Het risico op tikfouten en vergissingen is veel kleiner. Facturen zijn zó de deur uit, herinneringen worden automatisch verstuurd. Je krijgt een seintje als bepaalde klanten na een bepaald aantal weken nog niet hebben betaald. Zo zijn er nog allerlei andere voorbeelden. Met slimme boekhoudsoftware die taken automatisch uitvoert, wordt de financiële administratie bijna leuk.

Met automatisering doe je ook je leveranciers en klanten een plezier. De leverancier van onderdelen weet precies wanneer hij de betaling van zijn factuur kan verwachten. De klant voor wie je een groot project doet, weet dat er op de eerste van de maand een factuur komt voor de werkzaamheden van de maand ervoor.

Tot slot weet je dankzij automatisering altijd hoe je vof ervoor staat. Want elke keer als je de cijfers of dashboards bekijkt, zie je de actuele status. Daardoor heb je zowel problemen als kansen in een vroeg stadium in het vizier, en kun je snel handelen.

Koppelingen

Koppel je favoriete software en automatiseer

Veel softwareleveranciers hebben een standaardkoppeling ontwikkeld met AFAS. Zo ben je ervan verzekerd dat deze getest is op de werking en veiligheid, onderhouden wordt én is gecertificeerd door AFAS.

Bekijk alle koppelingen
Slim samenwerken

AFAS is de #1 meest gebruikte software bij accountants

Een boekhouder inzetten voor je vof

Als je zelf geen tijd wilt besteden aan de boekhouding, of bang bent dat je veel fouten gaat maken, kun je de administratie overlaten aan een boekhouder of accountant. Als je met AFAS SB werkt, is het zelfs mogelijk om via de software samen te werken. Jij bepaalt daarbij wat je zelf wilt doen en wat je de accountant laat doen. Houd er rekening mee dat de kosten voor het uitbesteden van de boekhouding mede worden bepaald door het aantal medewerkers van de vof en hoeveel facturen er binnenkomen en uitgaan.

Samenwerken met een AFAS accountant

Ruim 1.500 accountants staan klaar om je te helpen bij je administratie. Zo kun je slim online boekhouden én profiteren van de adviezen van je accountant.

We sturen je nu door naar jouw zoekresultaat!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Geautomatiseerde processen leveren extra tijd op

Tien uur per week bezig met de financiële administratie? Dat is verleden tijd met een slim boekhoudprogramma. We hebben heel veel boekhoudkundige taken geautomatiseerd. Zo maak je gebruik van een automatische bankkoppeling en worden de bonnen en inkomende facturen met Scan & Herken verwerkt. Is het tijd om de btw af te dragen? Dan staat alle input al voor je klaar. Even nakijken en je aangifte ligt met één druk op de knop bij de Belastingdienst.

Online boekhouden geeft 24/7 inzicht en overzicht

Doordat ons boekhoudprogramma van zoveel geautomatiseerde taken is voorzien, heb je op elk willekeurig moment inzicht in de laatste stand van zaken. Lig je wakker van een paar betalingen die nog niet binnen zijn, ondanks de herinneringen die automatisch uitgaan? Dan kun je midden in de nacht nog je bankrekening bekijken. En dan zie je dat die ene klant die nog niet had betaald, ook niet kon slapen en zojuist zijn rekening heeft betaald.

Wat brengt AFAS SB boekhoudsoftware jou?

  • Bespaart tijd
  • Verkleint het risico op fouten
  • Vereenvoudigt je financiële bedrijfsvoering
  • Veel automatische functies en processen
  • Boekhouding sluit aan op je bedrijfsprocessen
  • 24/7 inzicht in je financiële situatie
  • Altijd bij met de actuele wet- en regelgeving

Veelgestelde vragen

Met antwoord!

Is er een demo voor AFAS SB?

Zeker weten, omdat wij het belangrijk vinden om te laten zien hoe jij jouw boekhouding gemakkelijk doet! Je kunt de demovideo's hier bekijken. Of misschien beter: je gaat gewoon aan de slag met AFAS SB. Je krijgt de eerste maand gratis. Niet tevreden? Dan kost je het je helemaal niks. In onze software zit een gratis cursus verwerkt om de software goed te leren kennen.

Hoeveel gebruikers & administraties krijg je standaard?

Je hebt standaard 2 gebruikers. Wil je meer gebruikers? Dan kost dit aanvullend € 5,- per gebruiker per maand.

Je hebt standaard 5 administraties tot je beschikking met AFAS SB. Wil je uitbreiden met meer dan 5 administraties, dan kost dit € 15,-  per administratie, per maand. Je kunt maximaal 10 administraties aanmaken. Let op! Werk jij met AFAS SB via jouw accountant? Dan gelden er andere tarieven. Informeer bij je accountant.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?

Ja, je kunt eenvoudig overstappen van bijvoorbeeld Twinfield, Exact, E-boekhouden of een ander boekhoudpakket naar AFAS SB. Je kunt de volgende gegevens exporteren uit je oude pakket en importeren in AFAS SB: klanten, leveranciers, inkoop, verkoop, beginbalans, vaste activa & journaalposten. Dit is de basis om aan de slag te gaan.

Kan ik AFAS SB ook aanschaffen via mijn accountants- of administratiekantoor?

Ja, dat kan zeker! Neem contact op met jouw accountant. Hij of zij helpt je opstarten. Nog geen accountant? Vind er gemakkelijk een in de buurt.

Is er een cursus beschikbaar voor AFAS SB?

Ja, deze is helemaal gratis. Zodra je AFAS SB voor het eerst opstart krijg je de vraag of je de gratis cursus wil volgen.

Als ik AFAS SB vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?

Je bestelling wordt afgehandeld en je omgeving wordt aangemaakt. Dit duurt een paar minuten en we houden je per mail op de hoogte. De software laat je met de ingebouwde instructies precies zien hoe het werkt. De eerste maand krijg je gratis. Daarna word je maandelijks gefactureerd en je betaalt via een automatische incasso.

Hoe kom ik in contact met de helpdesk?

Als je er met de hulp van het Help Center niet uitkomt, kan je contact opnemen met support. Via klant.afas.nl kan jeonline je incident insturen bij support. Indien nodig zoeken zij telefonisch contact met je om het probleem op te lossen. Liever direct bellen? Je kunt support alleen telefonisch bereiken als je online je incident ingestuurd hebt, anders word je automatisch opgehangen. Stuur eerst online je incident in en bel de supportlijn terug met je incidentnummer bij de hand. Zo kunnen onze supportmedewerkers je direct van dienst zijn! Het telefoonnummer is: Het telefoonnummer is: 033-43 41 800

Hoe zit het met de opzegtermijn?

Je kunt AFAS SB per maand opzeggen, zonder een opzegtermijn. De eerste maand is gratis.

Wat is het verschil tussen AFAS SB en de ERP-software van AFAS?

AFAS SB is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module bijna gelijk is aan die van onze ERP-software. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP-systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.