Weg met boekhoudstress. Meer tijd voor je bedrijf. AFAS SB automatiseert je administratie zodat jij kunt doen waar je goed in bent: ondernemen.
Eenvoudige boekhoudsoftware voor je vof scheelt je veel werk. Gebruik AFAS SB de eerste maand gratis en werk online samen met je AFAS Accountant.
14.000 organisaties in Nederland vertrouwen op AFAS Software.
Verstuur in een handomdraai je offerte, uiteraard in je eigen huisstijl.
Facturen handmatig inboeken? De AFAS Scanbox neemt dit werk uit handen.
Altijd een compleet beeld van je klant.
Werk de takenlijst af en je bent weer bij!
Niet je hobby, wel verrassend makkelijk met AFAS SB.
Verstuur in een handomdraai je offerte, uiteraard in je eigen huisstijl.
Facturen handmatig inboeken? De AFAS Scanbox neemt dit werk uit handen.
Altijd een compleet beeld van je klant.
Werk de takenlijst af en je bent weer bij!
Niet je hobby, wel verrassend makkelijk met AFAS SB.
Weet jij hoe je organisatie er vandaag voor staat? Met AFAS SB heb je altijd actueel inzicht in je cijfers.
14.000+ Nederlandse organisaties werken al met AFAS!
Als je van plan bent een vof op te richten, is het goed om je alvast af te vragen hoe je de boekhouding gaat regelen. Zelf doen of uitbesteden? Maar laten we bij het begin beginnen. Wat is een vof eigenlijk?
De letters ‘vof’ staan voor vennootschap onder firma. In deze bedrijfsvorm werken minstens twee personen samen. Iedereen die meedoet, is mede-eigenaar. Als mede-eigenaar (of vennoot) moet je iets inbrengen: bijvoorbeeld geld, apparatuur of actieve inzet. Je hebt geen minimumkapitaal nodig om een vof te starten. Omdat een vof geen rechtspersoon is, zijn vennoten persoonlijk aansprakelijk voor eventuele bedrijfsschulden.
Elke vof is wettelijk verplicht een administratie bij te houden. Het is belangrijk om de boekhouding heel zorgvuldig in te richten en bij te houden, vooral omdat je met meerdere eigenaren te maken hebt. Wie brengt wat in en waar registreer je dat? Ga je boekhouding zelf bijhouden of besteed je dit uit aan een boekhouder of accountant?
Waarom is die boekhouding nou zo belangrijk? We benoemden de betrokkenheid van meerdere vennoten al. Maar de boekhouding is van groot belang voor elke onderneming. Want een goede administratie geeft ondernemers altijd inzicht in de gezondheid en prestaties van hun bedrijf. Zijn de reiskosten niet erg hoog, en zou het verstandig zijn om daarop te besparen? Kunnen we volgend jaar investeren in nieuwe software? En het mooie van een doordacht boekhoudprogramma is dat je met één druk op de knop de aangiften voor btw en inkomstenbelasting klaarzet.
Precies daarom hebben wij AFAS SB ontwikkeld: boekhoudsoftware die je zoveel mogelijk werk uit handen neemt. Zodat je meer tijd overhoudt om te ondernemen.
59,- per maand (excl. btw)
Met een paar kliks verstuur je een nieuwe offerte of factuur naar een (potentiële) klant.
Geeft de klant akkoord? Met één druk op de knop wordt de offerte verwerkt in je boekhouding. Zo focus jij je op een fantastische dienstverlening of het leveren van je producten.
Uiteraard verstuur je je offertes & facturen helemaal in je eigen huisstijl.
Alle contactmomenten met relaties leg je eenvoudig vast: digitaal én zoveel mogelijk automatisch. Denk hierbij aan gegevens van (potentiële) klanten, leveranciersgegevens, mailings vanuit het systeem, offertes, maar ook financiële gegevens. En dankzij de koppeling met de Kamer van Koophandel (KvK) is een nieuwe klant of leverancier zo aangemaakt.
Zonder inkoop geen verkoop. In AFAS SB leg je al je inkopen vast en plan je je betalingen. De beoordeling heeft plaatsgevonden en is akkoord, waardoor niets een betaling meer in de weg zal staan.
Het vaste activa register is een must voor je bedrijf. Zo heb je direct inzicht in alle activa binnen je bedrijf, wat is de boekwaarde en wat zijn de te verwachte afschrijvingskosten in de komende jaren.
Facturen handmatig inboeken? Zonde van je tijd! De AFAS Scanbox neemt dit werk uit handen. De scanbox scant automatisch binnenkomende facturen en vult de belangrijkste velden in. Het enige wat jij hoeft te doen is controleren en accorderen. Succes verzekerd!
Deze handige takenlijst helpt je om probleemloos jouw administratie bij te houden. Zo is je boekhouding altijd actueel.
Een bankkoppeling maakt veel handmatig werk overbodig. Bankafschriften overtikken in de administratie? Waarschijnlijk ben je liever bezig met ondernemen. Om te ontdekken waar kansen voor jou als ondernemer liggen. In AFAS SB maak je gebruik van koppelingen met de Knab, Rabobank, ING of ABN Amro.
De AFAS Link app is volledig geïntegreerd met AFAS SB. In deze app maak je gemakkelijk een foto van je bon of upload je je factuur. Deze stuur je daarmee direct naar je administratie. Lekker makkelijk!
Download de app in de App Store of Google Play.
Je offertes en facturen maak je met een paar klikken in je eigen huisstijl. Kies je kleuren, kies een stijl en je bent klaar! AFAS SB zit vol kleine slimmigheden waar jij blij van wordt. En die voegen we constant toe, zonder enige meerkosten. Allemaal met als doel: meer tijd voor écht belangrijke zaken.
Of het nu gaat om je kolommenbalans of het financieel resultaat. Met AFAS SB heb je altijd actueel inzicht in hoe je ervoor staat. Dit zie je overal in het boekhoudpakket terugkomen. Juist door inzicht in je actuele cijfers te hebben maak je goede besluiten voor de toekomst.
Je bent als ondernemer verplicht je btw-aangifte op te maken en digitaal op te geven aan de Nederlandse belastingdienst. Dit proces is makkelijk voor je gemaakt in AFAS SB. Alles om je btw-aangifte te doen is al standaard ingericht. Je hoeft je alleen nog maar aan te melden!
Met AFAS SB genereer je automatisch je jaarrekening. De jaarrekening is het administratieve sluitstuk van een boekjaar. AFAS SB maakt dit ontzettend eenvoudig. Hierdoor ga jij nooit meer je jaarrekening te laat deponeren.
Tien uur per week bezig met de financiële administratie? Dat is verleden tijd met een slim boekhoudprogramma. We hebben heel veel boekhoudkundige taken geautomatiseerd. Zo maak je gebruik van een automatische bankkoppeling en worden de bonnen en inkomende facturen met Scan & Herken verwerkt. Is het tijd om de btw af te dragen? Dan staat alle input al voor je klaar. Even nakijken en je aangifte ligt met één druk op de knop bij de Belastingdienst.
Doordat ons boekhoudprogramma van zoveel geautomatiseerde taken is voorzien, heb je op elk willekeurig moment inzicht in de laatste stand van zaken. Lig je wakker van een paar betalingen die nog niet binnen zijn, ondanks de herinneringen die automatisch uitgaan? Dan kun je midden in de nacht nog je bankrekening bekijken. En dan zie je dat die ene klant die nog niet had betaald, ook niet kon slapen en zojuist zijn rekening heeft betaald.
59,- per maand (excl. btw)
Stap eenvoudig over vanuit alle bekende boekhoudpakketten. Je importeert je gegevens en je kunt direct aan de slag!
Als je zelf geen tijd wilt besteden aan de boekhouding, of bang bent dat je veel fouten gaat maken, kun je de administratie overlaten aan een boekhouder of accountant. Als je met AFAS SB werkt, is het zelfs mogelijk om via de software samen te werken. Jij bepaalt daarbij wat je zelf wilt doen en wat je de accountant laat doen. Houd er rekening mee dat de kosten voor het uitbesteden van de boekhouding mede worden bepaald door het aantal medewerkers van de vof en hoeveel facturen er binnenkomen en uitgaan.
Zoek je nog een accountant die met AFAS werkt?
Bekijk met welke AFAS Accountant je kunt samenwerken in AFAS SB. Omdat je online samenwerkt, hoeft hij of zij niet eens zo dichtbij je te zitten.
Ben je accountant? Dit kan AFAS Software voor jou betekenen.
Waarom automatiseren we eigenlijk zoveel? Het antwoord is samen te vatten in vijf woorden: tijdsbesparing, minder fouten, veel gemak.
Door processen te automatiseren, ben je veel sneller klaar met de financiële administratie. Het risico op tikfouten en vergissingen is veel kleiner. Facturen zijn zó de deur uit, herinneringen worden automatisch verstuurd. Je krijgt een seintje als bepaalde klanten na een bepaald aantal weken nog niet hebben betaald. Zo zijn er nog allerlei andere voorbeelden. Met slimme boekhoudsoftware die taken automatisch uitvoert, wordt de financiële administratie bijna leuk.
Met automatisering doe je ook je leveranciers en klanten een plezier. De leverancier van onderdelen weet precies wanneer hij de betaling van zijn factuur kan verwachten. De klant voor wie je een groot project doet, weet dat er op de eerste van de maand een factuur komt voor de werkzaamheden van de maand ervoor.
Tot slot weet je dankzij automatisering altijd hoe je vof ervoor staat. Want elke keer als je de cijfers of dashboards bekijkt, zie je de actuele status. Daardoor heb je zowel problemen als kansen in een vroeg stadium in het vizier, en kun je snel handelen.
59,- per maand (excl. btw)